Imprimare

Despre Antigel

27 Ianuarie 2015.

      Notiunea de antigel e cunoscuta de foarte multa lume. Putini stiu ca acest lichid de racire al motorului este de mai multe culori. Unul dintre cele mai apreciate este antigelul GM rosu, folosit la masinile Opel.

     Antigelul este foarte important pentru motorul autovehiculelor. Acesta se poate distruge in timpul iernii. Spre deosebire de vara atunci cand racirea se poate face si cu ajutorul apei, iarna este imposibil de realizat acest lucru. Din cauza temperaturilor scazute din anotimpul alb, apa din motor ingheata si isi mareste volumul, ceea ce va duce la spargerea blocului motor. Folosirea antigelului ofera si alte beneficii atat pe timpul verii cat si pe timpul iernii. Astfel, pe langa faptul ca indeparteaza coroziunea si depunerea de substante, antigelul protejeaza impotriva ruginii si creste temperatura la care lichidul de racire ajunge la fierbere.

     Se spune, in teorie, ca antigelul rezista pe termen nelimitat. In practica, antigelul isi pierde propietatile dupa 2-3 ani. Cand cumparati un antigel, trebuie sa ii descoperiti punctul de inghet. Acesta se poate afla cu ajutorul unui densimetru special, asta pentru ca punctul de inghet difera de la antigel la antigel, in functie de densitatea lichidului. Unul dintre cele mai apreciate este antigelul original GM. La masinile Opel, specialistii recomanda sa se foloseasca antigelul rosu. Probabil ca va intrebati ce contine antigelul. Astfel, la 25 la suta glicol etilic si restul apa, punctul de inghet este -12 grade. Atunci cand concentratia este de 75 la suta glicol etilic si restul apa, punctul de inghet este de -65 de grade. In Romania, punctul de inghet trebuie sa fie undeva intre -35 si -40 de grade. De asemenea, pe langa apa si glicol, antigelul foloseste si numerosi aditivi care ii imbunatatesc propietatile.

     Antigelul este de doua feluri. Antigelul monoetilen-glicol care poate fi gasit sub norma G11 si antigelul propilen glicol care poate fi gasit sub norma G12 sau G12+. Aceste tipuri de antigel se diferentiaza si prin culori. Astfel, cel propilen-glicol il putem gasi de culoarea rosu, mov sau roz, in timp ce antigelul monoetilen - glicol este albastru, galben sau verde.

     Antigelul G11 este folosit, in special, la motoarele vechi. Acesta este coroziv si se evapora rapid. In schimb, antigelul G12 este recomandar sa se foloseasca la madinile noi datorita faptului ca nu contine silicati si are un nivel scazut de fosfati. Tocmai din aceasta cauaza, producatorii Opel recomanda sa se foloseasca antigel GM rosu, acesta fiind unul dintre cele mai apreciate de pe piata din Romania.

Antigel gm rosu

 

Facebook
Twitter
RSS