Imprimare

Anotimpul SUV-urilor

17 Noiembrie 2010.

     La fiecare sfarsit de an, cota de piata a vehiculelor din categoria Sport Utility se majoreaza fata de primele noua luni ale anului. In ciuda crizei, tendinta se mentine si in acest an.

     Este deja un lucru stiut ca piata auto romaneasca se afla intr-un declin fara precedent. Anul trecut, numarul de autoturisme noi comercializate a fost cu aproape 52% mai mic decat in 2008. Nici in acest an situatia nu pare mai buna. Dupa noua luni, piata s-a contractat cu inca 24%, astfel incat au fost vandute doar 78.152 de unitati, fata de 101.770 in perioada ianuarie - septembrie 2009. Daca toate aceste lucruri sunt cunoscute, mai putin observate sunt modificarile comportamentului clientilor.

     Astfel, in domeniul SUV-urilor (Sport Utility Vehicle), se poate constata foarte clar o crestere a vanzarilor in perioada octombrie-decembrie a fiecarui an. Spre exemplu, daca in primele noua luni din 2009 cota de piata a acestor masini era de 7,68%, in urmatoarele trei luni, aceasta s-a majorat la 8,04%. Daca, la prima vedere, o astfel de tendinta poate parea intamplatoare, faptul ca si in 2008 sau 2007 lucrurile au stat aproape la fel este de natura sa demonstreze ca perioada octombrie - decembrie  poate fi considerata „anotimpul SUV“.

     Pe langa aceasta tendinta, de la un an la altul, devine evident ca romanii sunt tot mai atrasi de acest tip de vehicule. Astfel, daca in 2007, segmentul SUV al pietei avea a doua crestere (70,6%) dupa cel al monovolumelor (81%), numarul de vehicule de teren s-a majorat in 2008 cu 0,3%, in timp ce toate celelalte segmente au scazut, cu exceptia clasei mini (28,1%). Anul trecut, in conditiile unei piete aflate intr-un picaj pronuntat (-51,6%), vanzarile de SUV-uri au scazut cu doar 44%, in timp ce clasa A s-a restrans cu 46,2%, clasa B, cu 57,2%, iar cea a compactelor, cu 49,9%. 

     Multora li se pare ciudat ca, in timp ce acest segment se reduce in multe dintre statele lumii din cauza consumului mare de combustibil  si a penalitatilor impuse de autoritati pentru emisiile de CO2, in Romania, el continua sa cresca. Conform importatorilor autohtoni de automobile, tendinta locala este generata in primul rand de starea infrastructurii rutiere, dar si de opinia larg raspandita printre cumparatori ca aceste vehicule sunt mai sigure. Pe de alta parte, majorarea cotei de piata in lunile de toamna arata clar ca romanii prefera pe timpul iernii un vehicul cu tractiune integrala si cu garda la sol marita, pentru a nu avea probleme pe drumurile inzapezite.

     In anii precedenti, piata SUV era dominata de modele importate. Dupa ani buni in care Hyundai a dominat acest segment, in 2008, lider a devenit Volkswagen, cu modelul Tiguan. Anul trecut, Tucson a revenit in frunte, insa aparitia Daciei Duster in 2010 a bulversat clasamentul. Astfel, din totalul de 8.177 de SUV-uri comercializate in primele noua luni ale anului, nu mai putin de 3.278 au fost Duster.

     In privinta motorizarii, exista o accentuata predilectie pentru versiunile diesel, atat la modelele de import, cat si la singurul de acest fel din productia autohtona. Conform Asociatiei Importatorilor Romani de Automobile, 1.634 dintre masinile Duster vandute sunt propulsate de motorul 1.5 dCi de 110 CP, in timp ce 1.185 sunt dotate cu motorul pe benzina de 1.6 litri, iar restul de 459, cu dieselul de 85 CP.

Sursa : www.capital.ro

 

untrr magazin online piese auto si accesorii auto tuning autolux magazinul de piese auto motorvip
Facebook
Twitter
RSS