Imprimare

APIA : Topul celor mai vandute marci in Iasi pe 2011

30 Ianuarie 2012.

apia

     Potrivit raportului anual al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), vanzarile totale de autovehicule au scazut anul trecut cu 7,4%, la 110.668 unitati, iar livrarile de autoturisme s-au redus cu 11%, la 94.624 unitati. Analiza organizatiei cuprinde vanzarile de autoturisme, vehicule comerciale si autobuze.

     Scaderea pietei auto a fost atenuata de avansul cu 22% pe segmentul vehiculelor comerciale, cu 15.193 unitati livrate. Cu 851 de unitati vandute, piata autobuzelor a inregistrat o usoara crestere, de 4,5%.

     In functie de tipul de combustibil, automobilele cu motoare pe benzina reprezinta 59%.

     Segmentul de clasa C este cel mai cel mai vandut pe piata locala, cu o pondere de 48%, iar culorile preferate de romani sunt gri, alb si albastru.

     Ponderea masinilor cumparate prin Programul Rabla a scazut la 41% din totalul pietei, de la 59% in 2010.

     In ceea ce priveste perspectiva pietei auto, estimarile APIA indica pentru anul 2012 un volum total de 117.000 unitati, din care aproximativ 100.000 de autoturisme. "Piata auto de anul acesta ar putea fi influentata in mod pozitiv de introducerea deductibilitatii TVA intr-un procent de 50%, precum si de reluarea programului Rabla", au spus reprezentantii asociatiei.

     Piata auto locala a suferit o scadere de 10.95%, reprezentand vanzarea cu 322 autoturisme mai putin in 2011 fata de anul 2010, cand s-au vandut 2943 autoturisme.

     La nivel local au fost vandute 2621 de autoturisme. Top 5, in ordinea vanzarilor sunt: Dacia, Renault, Hyundai, Volkswagen si Toyota. Dintre acestia doar Toyota a inregistrat o crestere cu 15,60% si Hyundai de 12.37% fata de vanzarile facute in 2010. Cotele de  piata ale celor doi dealeri  sunt in crestere: Toyota a inregistrat o crestere cu 1,43% a cotei de piata fata de anul 2010 iar Hyundai a crescut cu 1,65%.  Ceilalti dealeri din top 5 au inregistrat scaderi fata de anul 2010: Volkswagen -21,59%, Dacia -10,16%, Renault -6.75%. Scaderea a fost cauzata in principal de contextul economic si de restrangerea activitatii mai multor dealeri, reorganizari si schimbari de locatie ale unor marci.  Dealerii care au avut o strategie corecta, orientata catre client si axata pe oferirerea de servicii calitative au facut fata crizei financiare si sunt in crestere. 

apia-vanzari-2011

     Noutatea principala a anului 2011 a fost aceea ca Ford are din nou un dealer la Iasi, ATI Motors Holding fiind noul reprezentant pe piata locala a celor de la Ford NSC. Fostul dealer Honda a renuntat la parteneriatul ce s-a dovedit a fi fara viitor cu Honda Trading si a decis ca in cladirea de pe DN 28, Iasi-Tg. Frumos, Km 10, sa deschida reprezentanta unei marci cu mare valoare in Romania. in 2011 ATI Motors Holding a reusit sa vanda, in jumatate de an, 90 de unitati.

     Alti doi dealeri ieseni au performat fata de 2010: Seat cu 101 unitati si BMW cu 84 unitati.

     Cele mai mari scaderi le-au inregistrat in 2011: Chevrolet 87,50%, Honda 42,55%, Mercedes Benz 41,30%, Opel 38,75% si Skoda 30,96%.

Sursa : APIA

 

untrr magazin online piese auto si accesorii auto tuning autolux magazinul de piese auto motorvip
Facebook
Twitter
RSS