Imprimare

Mitsubishi MiEV - primul autoturism electric la Iasi

11 Aprilie 2011.

mitsubishi_miev

     Casa Auto, dealerul Mitsubishi din Iasi, a adus in premiera la Iasi modelul i-MIEV, primul model de serie 100% electric. Condusul acestei masini este o experienta neobisnuita, dar foarte placuta.

     Modelul 100% electric Mitsubishi i-MiEV a fost lansat oficial in Romania la inceputul acestei luni. Masina este una de talie mica: 3,5 metri lungime, dar dispune totusi de cinci portiere, iar patru adulti pot calatori relativ confortabil prin oras. Nu putem discuta si despre confortul la drum lung, fiindca i-MiEV nu poate chiar foarte departe: are o autonomie maxima de 150 de kilometri. Pretul este inca unul prohibitiv: 36.640 de euro (TVA inclus), dar vorbim aici de o premiera, un model cu o abordare complet noua. Probabil ca pe masura ce va creste productia si eventual se vor descoperi noi tehnologii, mai ieftine, de stocare a energiei electrice, si pretul masinii electrice de serie va scade.

     Revenind la caracteristicile tehnice, trebuie precizat ca motorul electric dezvolta 66 CP, iar viteza maxima este de 130 km/h. Cuplul este de 180 Nm, si, avind in vedere faptul ca vorbim de un motor electric, este constant (la motoarele termice, cuplul maxim este atins doar intr-o anumita plaja de turatii; in cazul celor electrice, cuplul este atins imediat de la pornire, ceea ce se traduce printr-un demaraj de pe loc si reprize mai bune decit la orice motor termic).

     Transmisia lui i-MiEV este automata, propulsind vehiculul de la zero la 100 km/h in 15,9 secunde. In afara de cunoscutele indicatii de pe cadrul schimbatorului de viteze (P - parcare, D - drive, N- neutru), mai exista si alte doua pozitii, care realizaeza o mai buna incarcare a acumulatorilor atunci cind masina coboara.

     i-MiEV are doua modalitati de incarcare a acumulatorii litiu-ion:

  1. Household Charging System (100V, 200V) este destinat incarcarii acasa sau atunci cind masina este parcata pe termen lung. i-MiEV se alimenteaza de la o priza normala prin intermediul unui cablu care este cuplat la un dispozitiv de incarcare aflat pe partea dreapta a masinii, durata de reincarcare fiind de 7 ore;
  2. Quick Charger System - destinat incarcarii rapide. Priza este situata de aceasta data pe partea stinga a masinii. Acumulatorii ajung la 80% din capacitate in circa 30 de minute.

     Un test-drive cu un Mitsubishi i-MiEV este o experienta neobisnuita. Pui cheia in contact, o invirti si ... nu se intimpla nimic - nici un zgomot, nici vreo senzatie ca s-au cuplat niste angrenaje, nimic. Totusi motorul e pornit si mica masina e gata de plecare. Vorba vine ca-i „pornit", ca de fapt motorul nu se misca - in cazul masinilor electrice nu avem o functionare a motorului la relanti, ca la cele cu motoare termice.

     Demarajul este foarte bun (asa cum explicam mai devreme, din cauza cuplului maxim disponibil imediat). Ceea ce te impresioneaza in mers este deplina liniste in care functioneaza aceasta masina. Desigur, pentru un impatimit al condusului in forta, care si-a cumparat eventualtobe speciale tocmai pentru a se bucura de zgomotul gutural al unui motor de cilindree mare, linistea de la bordul unui i-MiEV poate constitui un motiv de insatisfactie. O persoana relaxata va aprecia insa atmosfera serena de la bordul acestei masini.

     Masina electrica are o multime de avantaje - costuri reduse pentru alimentare, fiabilitate mare, lipsa reviziilor, nepoluanta, dar are inca un dezavantaj major: pretul. Cu timpul insa, probabil ca va dispare si acest inconvenient. Viitorul va apartine, probabil, masinilor electrice.

Sursa : www.ziaruldeiasi.ro

untrr magazin online piese auto si accesorii auto tuning autolux magazinul de piese auto motorvip
Facebook
Twitter
RSS