Imprimare

(P) Sfaturi pentru vanzarea unui autoturism

17 Noiembrie 2014.

cars-traffic

     Dezvoltarea canalelor de comunicare au creeat numeroase avantaje dar şi impedimente la vânzarea unei maşini second hand.

     În urmă cu aproximativ zece ani cele mai răspândite metode de a vinde o maşină o reprezentau târgurile auto de duminică sau anunţurile la mica publicitate. Internetul, prezent acum în casele cel mai multor români şi chiar pe telefoanele mobile, face acest proces mai rapid şi mai uşor dar în acelaşi timp a extins piaţa auto second hand. Dacă prin intermediul anunţurilor din ziare şi a targurilor de auto rulate, posibilii cumpărături pentru o maşină erau persoanele concitadine, în prezent, la o simplă căutare pe internet, pot fi găsite maşini second hand din orice judeţ al tării şi nu numai.

     Alege un preţ corect. Este evident faptul că toţi vrem să obţinem un preţ cât mai bun pentru orice produs vândut, fie că vrem să-l în locuim cu unul nou sau avem nevoie de bani. Însă stabilirea unui preţ corect poate face diferenţa între a vinde o maşină în timp scurt sau a aştepta un telefon zile în şir.

     Stabilirea unui preţ se face prin vizualizarea unor anunţuri de maşini second hand deja existente, în care este oferit spre vânzare un automobil asemănător ca model, preţ, dotari şi kilometraj. Pot fi documentate şi anunţurile unor maşini mai noi sau mai vechi pentru a vedea cum influenţează anii, kilometrajul sau dotările unui automobil preţul acestuia.

     După ce valoarea maşinii este stabilită trebuie să se adauge o marjă de negociere. Oricât de scumpă sau ieftină va fi maşina potenţialii cumpărători vor negocia inevitabil o scădere a preţului şi nu ar strica şi aplicarea unor tactici de vânzare asemenea celor găsite în magazine. Spre exemplu dacă valoarea stabilită este de 7 000 de euro, anunţul ar trebui postat la preţul de 6 790 sau 6 820 de euro. Multe site-uri de vânzări maşini second hand au filtre ce pot selecta anunţuri de până la o valoare fixă, aşa că pe lângă influenţarea cumpărătorului, anunţul va fi inclus în mai multe căutări.

     Apelează la cât mai multe canale de comunicare. Cu toate că internetul a devenit cea mai rapidă şi accesibilă cale de a vinde un produs nu trebuie evitate anunţurile în ziare, participarea la un târg auto sau aplicarea unui anunţ chiar pe automobil. Nu trebuie ignorate nici site-urile de socializare, postarea putând fi văzută de prieteni care o pot recomanda mai departe sau de ce nu, devenii viitori proprietari.

     Aspectul contează. Un pas important în vânzarea unei maşini este vizualizarea şi chiar testarea ei. Atunci când un posibil cumpărător vine să vadă automobilul acesta trebuie să fie într-o stare estetică bună. În acest sens trebuie ca exteriorul şi interiorul să fie cât mai curate şi să nu conţină obiecte personale sau tot felul de stickere. Parcurile auto rulate sunt un bun loc de inspiraţie pentru a vedea cum sunt expuse automobilele cât mai profesionist.

     Cumpărătorul vrea să vadă că maşina a fost îngrijită corespunzător iar în acest sens e bine să fie la îndemână toate documentele ce indică acest fapt. Aici sunt incluse carnetul de service, facturi ale pieselor schimbate şi ale reviziilor tehnice. Vânzătorul trebuie de asemenea să poată răspunde cât mai clar la orice întrebare chiar şi legat de micile imperfecţiunii ale autovehiculului. O atitudine deschisă faţă de vânzător poate fi influenţa foarte mult decizia de cumpărare.

     Finalizarea tranzacţiei. Acordaţi timpul necesar închieierii procesului de vânzare. Este posibil ca înainte de a bate palma un client, acesta să ceară o vizită la un service pentru o verificare tehnică, ceea ce poate însemna o zi pierdută sau cel puţin câteva ore. Să nu uităm că locuim într-o ţară cu un nivel de birocraţie ridicat, astfel încât semnarea actelor şi drumurile pe care acestea le implică pot ocupa, de asemenea, o perioadă de timp, aşa că nu strică o zi liberă de la servici pentru finalizarea tranzacţiei.

 

 

Facebook
Twitter
RSS