Imprimare

Kit-ul de ambreiaj

27 Ianuarie 2015.

     Probabil ca foarte multi au auzit de kit-ul de ambreiaj. Foarte putini, insa, stiu ce contine. Kit-ul de ambreiaj e format din placa de presiune metalica, disc cu suprafata de frecare si rulmentul.

     Opel se afla printre marcile de masina cu cea mai mare rezistenta in ceea ce priveste ambreiajul. Practic, puteti merge si 150.000 de kilometri fara sa aveti probleme. Restul marcilor de masini din top 10 sunt de lux. Putem spune ca, din acest punct de vedere, Opel Insignia a devenit o marca de lux.

     Daca aveti Opel veti fi scutiti de cheltuieli destul de mari. Astfel, un kit ambreiaj Opel Insignia, motor diesel 2.0, putere 118 kw\ 160 cp, cod motor A20DTH cu volanta Sachs pentru cutie M32 costa in jur de 2750 de lei. Acest kit de ambreiaj contine patru piese: placa de ambreiaj si discul ambreiaj, rulmentul hydraulic si volanta masa dubla.

     Este bine de stiut faptul ca niciun ambreiaj nu tine o vesnicie. Ca si placutele de frana, ambreiajul se schimba o data cu trecerea anilor. Principala cauza o reprezinta numarul de kilometri parcursi. De asemenea, sofatul in oras cu opriri dese si schimbari repetate de viteze scurteaza durata de viata a ambreiajului.

     Specialistii recomanda sa apelati la profesionistii din domeniu atunci cand vreti sa schimbati kit-ul de ambreiaj. SACHS este cel mai mare producator de ambreiaje din lume. Aceasta firma ofera astfel de servicii din 1895, anul in care s-a infiintat. Montarea kit-ului de ambreiaj este un proces foarte important. In primul rand, e nevoie de o scula speciala pentru a asigura montarea corecta. In timpul montarii nu este nevoie de o forta de contracarare pentru a impiedica rotatia de inceput a inelului de reglare in placa de presiune a ambreiajului. Ca sa fiti siguri ca ati montat corect ambreiajul, asigurati-va ca fiecare sectiune de arc de diafragma se afla la acelasi nivel. De asemenea, e foarte important ca placa de presiune sa fie montata corect, iar acest lucru se poate verifica foarte usor. Gaurile de pe volanta trebuie sa corespunda cu cele de pe carcasa placii de presiune. Prin gaurile placii de presiune trebuie introduse trei prezoane la o distanta de 120 de grade unul fata de altul. Pe aceste trei prezoane se insurubeaza piulete pana cand se fixeaza bine.

     Axul piesei de presiune trebuie rotit in sensul acelor de ceasornic pana cand placa de presiune se aseaza pe volanta. Dupa aceea, trebuiesc introduse si stranse trei bolturi de fixare a placii de presiune a ambreiajului. Acum, axul piesei de trebuie rotit in sens invers acelor de ceasornic pentru a detensiona arcul diafragmei. In momentul cand arcul diafragmei este complet detensionat, trebuie scoase piulitele randalinate, prezoanele si piesa de presiune pentru a elibera si scoate stiftul de centrare.

Facebook
Twitter
RSS