Imprimare

Anul 2013 va debuta prost pentru piata auto. Ce se intampla cu taxa pe poluare si cu vanzarile de masini

02 Ianuarie 2013.

inmatriculari

 

     Pentru al cincilea an consecutiv, inceputul unui nou an calendaristic aduce si noi reguli in jocul complicat al achizitiei unei masini. Incepand cu 1 ianuarie 2013 cumparatorii de masini rulate ce poarta numere de inmatriculare romanesti, si care au intrat in circulatie in tara inainte de 1 ianuarie 2007, vor plati taxa pe poluare auto. Mesajul venit de la Guvern este insa “stati asa!” pentru ca pe 4 ianuarie se ia in calcul schimbarea schimbarii. Din nou! Iar singura decizie care pare inteleapta pentru cumparatori este sa… astepte. Aceeasi stare de asteptare caracteristica deja fiecarui inceput de an din 2008 incoace. Aceeasi stare de asteptare care a adus doar frustrare si pierderi financiare, atat pentru cumparatorii de masini, cat si pentru comercianti. Pentru ca nicioadata schimbarile nu au fost in bine pentru nimeni.

     Din 2007 incoace vanzarile de masini noi au scazut constant, asa ca 2012 se incheie cu vanzari de peste 3,5 ori mai mici.

     Au fost infloritoare insa (1) piata masinilor rulate provenite din import si (2) schimbarile de proprietari pentru masinile ce poarta deja numere de inmatriculare romanesti.

     Dar de la 1 ianuarie 2013 cumparatorii de masini cu numere de Romania, inmatriculate inainte de 1 ianuarie 2007 (a se citi: pentru care NU s-a platit taxa pe poluare auto, intrata pentru prima data in vigoare la 1 ianuarie 2007 sub numele neinspirat de taxa de prima inmatriculare), vor plati taxa pe poluare auto la fel ca pentru orice masina importata dintr-un alt stat. De ce? Legislatia a fost modificata pentru a nu mai exista discriminare in piata, pentru ca masinile cu numere romanesti sa NU fie mai tentante de cumparat decat unele din Germania, Franta, etc…

     Aceasta este situatia conform legislatiei din prezent si conform legislatiei care va intra in vigoare la 1 ianuarie 2013. AICI poti citi cum si de ce. Guvernul promite insa ca lucrurile NU vor ramane asa si ca in data de 4 ianuarie, in prima sedinta de Guvern din 2013, va fi discutata “problema taxei auto”.

     Asadar, clientela de masini rulate (in mod direct) si clientela de masini noi (in mod indirect) este “invitata”, din nou, sa astepte. E simplu. Ca sa cumperi, de cele mai multe ori trebuie sa vinzi, iar starea de asteptare a clientilor NU reprezinta un climat tocmai potrivit pentru asta.

     Cum toate Guvernele din 2008 incoace, indiferent de culoarea politica, nu au reusit sa rezolve rezonabil situatia taxei pe poluare auto, e greu de crezut ca pe 4 ianuarie 2013 se vor intampla minuni. Taxa pe poluare auto este o problema, vicepremierul Liviu Dragnea s-a exprimat corect!

     Ce se va intampla?

     Ce vei putea sa faci daca vrei sa vinzi o masina sau vrei sa cumperi o alta?

  1. Poti sa astepti lamurirea situatiei, ceea ce fara indoiala va dura luni de zile.
  2. Daca vrei sa-ti cumperi o masina intrata in circulatie inainte de 1 ianuarie 2007, din punct de vedere fiscal/financiar va fi acelasi lucru daca o cumperi din Romania sau Germania. Gata cu discriminarea.
  3. Daca vrei sa cumperi sau sa vinzi o masina rulata, inmatriculata dupa 1 ianuarie 2007, ai citit degeaba acest articol. Modificarile legislative nu te vor afecta. Ba chiar s-ar putea sa-ti faca un bine daca esti vanzator, pentru ca in mod indirect valoarea de piata a masinii tale va creste sau va ramane neschimbata, in timp ce nefericitii proprietari de masini mai vechi de 1 ianuarie 2007 vor trebui sa scada din pret echivalentul valorii taxei pe poluare pe care o vor avea de platit noii proprietari. Asta in cazul in care vor dori cu adevarat sa vanda masina. Altfel, Germania asteapta cu parcurile auto deschise clientii de second hand din Romania.
  4. Daca vrei sa cumperi o masina noua, o poti face la fel ca pana acum, platind aproximativ aceeasi taxa pe poluare auto ca in ultimii ani.

Sursa : 0-100.hotnews.ro

Facebook
Twitter
RSS