Imprimare

Noul Ford Ranger, lansat in Romania de la 24.485 euro cu TVA

13 Iunie 2012.

ford-ranger

     Ford a lansat in Romania a patra generatie a pick-up-ului Ranger, de la 24.485 euro cu TVA, masina fiind disponibila cu trei tipuri de caroserie si trei motorizari turbo diesel. Ford Romania vrea sa vanda circa 450 de unitati Ranger in acest an si sa pozitioneze masina in topul vanzarilor din segment – tinte realiste avand in vedere ca 258 de unitati Ranger vor fi livrate companiei E.ON, parte a unui contract de aproape noua milioane euro, potrivit calculelor 0-100.ro. Ford Ranger concureaza cu Nissan Navara, Volkswagen Amarok, Toyota Hilux si Mitsubishi L200.

     Ford Ranger poate avea caroserie cu doua usi (Regular Cab), patru usi Rap Cab (deschidere inversata pentru portierele spate) sau patru usi Double Cab. Masina vine cu o serie de tehnologii preluate de la gama de automobile Ford, cum ar fi camera video pentru marsarier, comenzi vocale si controlul stabilitatii remorcii. Ranger poate avea tractiune 4×4 si 4×2, patru versiuni de echipare si doua tipuri de garda la sol.

     Ranger este cea mai testata masina Ford din toate timpurile, spune compania, fiind realizate 9.000 de teste virtuale, 110 accidente reale si 410 accidente pe platforma (pentru testarea rezistentei la impact a diverselor parti ale masinii). Rezultate s-au vazut in punctajele de top obtinute la Euro NCAP, in contextul in care pick-up-urile nu au impresionat niciodata in materie de siguranta.

     Pentru noul Ford Ranger sunt disponibile trei motorizari turbo diesel (TDCi), una 2,2 litri (125 CP sau 150 CP) si o alta de 3,2 litri (200 CP, 470 Newton-metru). Ambele propulsoare pot fi cuplate la transmisii manuale sau automate cu sase trepte. Transmisia automata (tip 6R80) este preluata de la camioneta americana Ford F150 si este cea mai robusta transmisie Ford, putand suporta un cuplu maxim de pana la 800 Nm.

     Potrivit Ford, masinile echipate cu 4×4 pot functiona si in regim 4×2, soferul putand oricand sa cupleze sau sa decupleze tractiunea integrala, de la un comutator (pana la 120 km/h). In caz de solicitari extreme, poate fi cuplat reductorul cu care vine echipata masina, compus dintr-un set de roti planetare. Acesta poate fi cuplat doar cand masina stationeaza si nu exista legatura intre motor si cutia de viteze (schimbatorul scos din viteza si ambreiajul calcat; selectorul de viteze in pozitia N la cutiile automate).

     Noul Ranger are o directie mai precisa si un comportament rutier mai bun, iar franele au fost revizuite pentru a “obosi” mai greu daca sunt folosite intensiv si masina este incarcata, potrivit Ford.

     Spatiul pentru incarcare, pentru versiunea Double Cab (cu patru usi si cinci locuri), este cu 100 mm mai lat decat la modelul pe care-l inlocuieste, avand 1.549 mm lungime, 511 mm adancime, si o latime de 1.560 mm. Volumul este de incarcare este de 1,21 metri cubi.

     Noul Ford Ranger este produs in trei uzine, incepand din vara anului 2011: Rayong (Tailanda), Argentina si Africa de Sud. Aceasta din urma produce modelele Ranger dedicate pietei europene.

Sursa : 0-100.hotnews.ro

untrr magazin online piese auto si accesorii auto tuning autolux magazinul de piese auto motorvip
Facebook
Twitter
RSS