Imprimare

Care cauciucuri sunt mai bune, all-season sau de iarna?

02 Februarie 2011.

comparatie-cauciucuri

     Soferii care au deja cauciucuri all-season pot decide sa le pastreze, iar ceilalti vor putea opta pentru cauciucuri all-season sau de iarna. Acesta este deznodamantul controversatei propuneri care initial viza obligativitatea înca de anul trecut exclusiv a cauciucurilor de iarna.

     Cauciucurile all-season, propuse de producatori ca solutie intermediara, au avantajul costului initial mai mic în comparatie cu doua seturi diferite de anvelope. Totusi, cumparatorii trebuie sa tina cont ca acest avantaj este unul pe termen scurt.

     Dupa ce sunt parcursi cei 50.000 de kilometri la care anvelopele trebuie schimbate, costurile ajung comparabile. Astfel, distanta de franare a vehiculului echipat cu acestea este ceva mai lunga atat vara, cat si iarna comparativ cu anvelopa potrivita cu sezonul respectiv, iar consumul creste usor.

     Prezinta însa avantajul ca prin folosirea lor detinatorul autoturismului scapa de povara schimbarii anvelopelor la începutul fiecarui sezon si nu este nevoit sa gaseasca spatiu de depozitare pentru cele pe care tocmai le-a dat jos de pe masina.

     Anvelopele all-season sunt marcate cu unul dintre semnele M+S, M/S (mud and snow - iarna si zapada), însa sunt lipsite de marcajul fulgul de nea, alaturat deseori de simbolul unui munte, specific doar anvelopelor de iarna. Amprenta anvelopelor all-season are o adancime situata între cele de iarna (adancime maxima) si cele de vara (adancime minima) si aces-tea au striuri pe amprente, asemenea celor de iarna într-o proportie însa mai mica. Ca pret anvelopele all-season se situeaza între cele de vara si cele de iarna (ultimele cu aproximativ 20% mai scumpe decat primele). Anvelopele de iarna sunt recomandate la temperaturi mai mici de 5-7 grade Celsius, iar siliciul le confera o duritate optima la temperaturi scazute.

     Anvelopele all-season sau cele de iarna vor fi obligatorii de la data de 1 noiembrie 2011 si doar în cazul circulatiei pe drumuri acoperite de zapada, gheata, polei, în cazul conditiilor uscate de rulare fo-losirea lor fiind optionala. Amenda aplicata celor ale caror vehicule nu sunt dotate cu astfel de anvelope variaza între 2.500 si 4.000 de lei. În plus, soferii vor fi pasibili de o penalizare cuprinsa între 9 si 20 de puncte si retinerea certificatului de înmatriculare.

     Se va sanctiona folosirea lanturilor de iarna pe asfalt uscat ca urmare a faptului ca acestea duc la distrugerea drumului. În cazul vehiculelor cu masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone si al celor de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, masina trebuie echipata cu anvelope de iarna si lanturi pe axele de tractiune.În cazul autoturismelor obligativitatea priveste toate cele patru roti.

Citeste aici mai multe despre decizia Guvernului Romaniei de introducere a obligativitatii anvelopelor de iarna incepand cu data de 1 noiembrie

Sursa : www.romanialibera.ro

Foto : www.romanialibera.ro

untrr magazin online piese auto si accesorii auto tuning autolux magazinul de piese auto motorvip
Facebook
Twitter
RSS