Imprimare

Romania - pe locul 12 in topul european al producatorilor auto

20 August 2012.

ford-b-max-uzina-craiova

     Romania a fost in 2011 pe locul 12 in topul producatorilor de autoturisme la nivel european, dintr-un total de 21 de tari de pe continent in care sunt asamblate masini, potrivit statisticilor Organizatiei Internationale a Constructorilor de Automobile (OICA), cu un volum de peste 310.000 de unitati produse.

     Valoarea a fost atinsa in contextul in care doar Dacia a produs in 2011 autoturisme, la Mioveni. Ford, celalalt producator auto din Romania doar pregatea productia lui B-Max la Craiova - productie care a demarat la finele lunii iunie.

     Germania ramane in continuare cel mai mare producator auto european si al treilea la nivel mondial, cu aproape 5,9 milioane de masini asamblate anul trecut, adica mai mult decat Spania, Franta si Rusia la un loc.

     In timp ce Germania domina piata vest-europeana, Romania isi mentine prima pozitie in Est, daca nu se iau in calcul pietele din Rusia si Turcia. Anul trecut, spre exemplu, de pe liniile de productie de la Mioveni au iesit cu peste o suta de mii de masini mai multe decat au realizat Audi si Suzuki in Ungaria, in timp ce in Serbia Fiat a produs doar aproximativ 15.000 de masini.

     In acest an, pe plan local se vor produce peste 400.000 de autovehicule, in cele doua uzine auto, de la Mioveni si din Craiova, valoare care ar putea permite avansarea Romaniei pe plan european pe locul 11, in locul Belgiei, unde productia a inceput sa fie redusa.

     Astfel, Ford a redus saptamana de lucru la patru zile in cadrul uzinei din Genk, Belgia, in contextul in care constructorul american produce in Europa la putin peste 60% din total capacitate. In plus, potrivit Automotive News Europe, uzina Ford din Belgia se afla pe "lista scurta" pentru o eventuala inchidere, cu toate ca are semnat un contract colectiv de munca cu angajatii pana in 2014.

     Odata cu depasirea pragului de 400.000 de unitati, din Romania vor fi exportate aproape 360.000 de automobile, in valoare de peste 5,4 miliarde de euro, suma care va avea un impact direct asupra balantei comerciale a tarii. Daca Dacia a ajuns anul trecut la 8% din exporturi, impreuna cu Ford, ponderea masinilor trimise pe piete externe in total exporturi ar trebui sa treaca de 10% in acest an.

     Ford va produce in acest an la Craiova 60.000 de unitati din noul B-Max, a carui productie a demarat la finalul lunii iunie, iar anul viitor ar trebui sa asambleze in Banie peste 100.000 de masini. in urmatorii ani proiectul prevede atingerea unei medii de productie de aproape 170.000 de unitati/an.

     Pe de alta parte, atingerea pragului de 400.000 de unitati in acest an depinde in mare parte de Dacia, iar la Mioveni ar trebui sa fie produse in 2012 cel putin 340.000 de masini, cu aproape 10.000 de unitati mai mult decat anul trecut. Acest nivel ar putea fi atins prin lansarea noului Sandero facelift in toamna acestui an, in conditiile in care viitorul Logan 2 ar putea fi lansat abia spre finalul anului. Dacia a facut in acest an primul pas spre extinderea "la nivel international" prin pornirea productiei monovolumului Lodgy in Tanger. Tot in Maroc este produs si Dacia Dokker, un vehicul recreational, dar si o viitoare utilitara.

Sursa : www.ziaruldeiasi.ro

untrr magazin online piese auto si accesorii auto tuning autolux magazinul de piese auto motorvip
Facebook
Twitter
RSS