Imprimare

Despre GPS

gps

     Nu intotdeauna un GPS este cel mai bun prieten al unui conducator auto. Evitarea traseului capricios si pierderea timpului presupun sa nu se mizeze in totalitate pe acest aparat. In acest sens, e necesara impunerea itinerariului, ceea ce implica utilizarea unei harti rutiere performante.

     Folosirea hartii pentru programarea rutei pe GPS ar putea fi interpretata ca o absurditate, fiindca tocmai acesta este rolul sistemului. Acesta si-a dovedit insa eficienta pe rute scurte, mai degraba decat la drum lung, unde pot aparea tot felul de complicatii.

      Logica unui GPS difera total de cea umana. Din aceast motiv, mai bine sa fie intrebuintat ca un simplu copilot, a carui sarcina ramane proiectarea itinerariului, arata Notre Temps.

      In oras, pentru a face legatura intre doua laturi opuse ale unei mari aglomeratii, GPS-ul prefera cel mai adesea traversarea in linie dreapta a 10 km, in locul unui ocol periferic de 15 km. Totusi, evitand semnalele rutiere si blocajele, a doua optiune este in general mai economica, din punct de vedere al timpului si combustibilului.

      Desigur ca GPS-ul are rolul de a furniza informatii de trafic. El stie sa evite centrul aglomerat al unei localitati. Dar nu sunt informatii asupra conditiilor din trafic decat in orasele mari si pe drumurile principale. Mai degraba, aparatul constata o aglomeratie, fara a putea s-o prevada. Spre deosebire de un conducator auto, care cunoaste foarte bine perioadele suprasaturate ale unui bulevard fluent.

      Pe drum, lipsa discernamantului aparatului este dublata de incapacitatea lui de a evalua dificultatile de conducere, prin urmare viteza va fi una medie. Chiar daca soferii raman consecventi itinerariului cel mai rapid, un GPS alege o calatorie de 50 km pe drumurile judetene, cu curbe intercalate prin sate, in loc de una de 65 km pe drumurile nationale, prin care se ocolesc orasele.

      Ambele trasee fiind limitate la 90 km/h, aparatul il considera pe primul cel mai rapid, deoarece este mai scurt. De fapt, viteza medie va fi multa mai mare in cazul celei de-a doua variante. Logica aceasta care ignora realitatea de pe teren poate sa duca la trasee aberante si sa transforme o calatorie de agrement intr-un adevarat test.

      In afara de atractii turistice, e de ales o cursa de 6 ore si nu de 8 ore. In plus, oboseala legata de acest tip de traseu, riscul de accidente, frica de a ramane fara combustibil este mai mare pe drumurile judetene decat pe cele nationale.

Marcarea traseului pe GPS

    Se defineste itinerariul pe harta si se impun masuri (pasi) pentru GPS, pentru a-l impiedica sa selecteze cea mai scurta ruta, care poate fi gresita.

  • alegeti o harta regionala, din hartie, si nu una de pe calculator.
  • asigurati-va ca aparatul este bine reglat pe traseul cel mai rapid, din punct de vedere al traficului, nu neaparat pe cel mai scurt, ca distanta.
  • definiti pe harta pasii pe care doriti sa-i impuneti GPS-ului, alegandu-i pe cei cu sens unic, in locul celor cu bifurcatii. Atentie, in aceeasi masura, ca aparatul sa nu propuna una spre un drum lateral.
  • programati pasii pe GPS. Trucul consta in programe separate, ca destinatii independente si nu ca pasi ai unui traseu unic. Prin programari succesive e de ajuns sa va apropiati de o destinatie, sa anulati traseul, apoi sa i-o solicitati pe urmatoarea, pentru ca legatura sa se faca fara pierdere de timp.
  • odata ruta fixata, nu renuntati totusi la aportul unei harti rutiere  

Sursa : www.ziare.com

untrr magazin online piese auto si accesorii auto tuning autolux magazinul de piese auto motorvip
Facebook
Twitter
RSS